EVENTS

EVENTS

Jaarlijks worden er door de Marketing Associatie Nederland verschillende evenementen georganiseerd.

 

Nationale Marketing Strijd - 8 & 9 februari 2017

De Nationale Marketing Strijd is het grootste marketing evenement voor universitaire studenten van de Marketing Associatie Nederland (M.A.N.). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten in de laatste fase van hun studie die affiniteit hebben met marketing. De Nationale Marketing Strijd is uniek omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De bedrijven krijgen de kans om studenten "in actie" te zien met real-life cases in teams met andere studenten die ze nog niet kennen. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de Nationale Marketing Strijd, maar ook gedurende één van de cases tijdens de finaledagen in Tilburg.


Zoals de naam van het evenement al aangeeft gaat het om een "strijd". Na de promotiedagen bij de universiteiten door het hele land, melden studenten zich aan voor dit evenement door het inzenden van hun cv. Van deze inschrijvingen zullen uiteindelijk 100 studenten deelnemen aan het evenement. De bedrijven die de inhousedagen organiseren krijgen allen de cv's van de studenten toegestuurd en zij maken een selectie van de, in hun ogen, beste studenten. Op basis van deze selectie en de beschikbaarheid van de studenten selecteert de organisatie de deelnemers en verdeelt ze in teams over de inhousedagen.

Tijdens de inhousedagen ontmoeten de deelnemers hun teamgenoten voor het eerst en zullen zij voor het bedrijf waar zij op bezoek zijn een case uitwerken. Naast de case staat tijdens deze dagen vooral de kennismaking met onze partners centraal. De bedrijven zijn naast de case geheel vrij in de invulling van de dag: vaak wordt er een rondleiding gegeven en is er een afsluitende netwerkborrel. Deelnemers aan de inhousedagen doen automatisch mee aan de Nationale Marketing Strijd. Tijdens deze dagen barst de strijd echter al zeker los: de winnende teams van de inhousedagen verdienen namelijk meer punten voor de eindstrijd.

Na de inhousedagen vinden de uiteindelijke finaledagen (de Nationale Marketing Strijd) plaats in Utrecht,  die ook nog uit een aantal rondes bestaan. Tijdens deze finaledagen zullen verscheidene marketingcases uitgewerkt moeten worden en tevens worden gepresenteerd. Aan het einde van de tweede dag gaat één team met de felbegeerde titel "Grootste Marketing Talent 2017" met bijbehorende geldprijs van €2000,- naar huis en sluit een eindfeest met alle deelnemers het evenement knallend af!

Meer informatie over de Nationale Marketing Strijd 2017 kunt u vinden via www.nationalemarketingstrijd.nl.

 

Contact

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden om samen te werken met de Marketing Associatie Nederland of heeft u andere vragen, neem dan contact met ons op via onderstaande contactgegevens.

Designed & developed by: MediaKracht